maanantai 17. helmikuuta 2014

Kevättä odotellessa







Kotiin olen ostanut tulppaanikimppuja, helmililjoja ja krookuksia. Kukkia olen jakanut purkkeihin ja purnukoihin, niistä tulee niin kevätolo! Kun tänään tulin töistä huomasin meidän kukkapenkissä tulppaanien alkuja! Toivotaan että eivät mene ihan pilalle jos vielä pakkasia tulee. Toivottavasti ei enää edes tule. 

 Kodin pienten kevätuudistusten rinnalla tekee mieli uudistaa myös oman vaatekaapin sisältö! Paljon on lähtenyt vaatteita kiertoon ja jotakin kivaakin on sentään tilalle löytynyt.
Selviydyin omaksi yllätykseksenikin helposti 40 päivän herkkulakosta! Pahin sokerinhimo on nyt selätetty ja olin päättänyt että lomamatkalla en noudata mitään lakkoja mutta ilokseni huomasin, että karkkia ei tarvinnut ostaa kertaakaan. Päätinkin jatkaa täällä kotimaassa vähäsokerisemmalla ruokavaliolla, en syö esim. valmiita jugurtteja, mehuja/limuja ja karkkeja ollenkaan. Minua ei kiusaa tieto siitä että ruokakaapissa on suklaata ja keksejä tälläkin hetkellä. Pelkästään se, että minä pystyn tähän ja voin  kävellä kaupassa karkkihyllyn ohi, ilman herkkujen ostamista on minulle voitto itsessään. Käytän muutenkin ruokavaliossamme mahdollisuuksien mukaan luomua, moniviljatuotteita ja pyrin muuttamaan ruokailutottumuksiamme tietoisesti terveellisempään suuntaan.
 Olkoon tämäkin kevät sisäisen ja ulkoisen uudistumisen aikaa.

Ihanaa alkanutta viikkoa, iloa ja valoa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti